Hei alle sammen!


ThatDearGuy

Recommended Posts

Er der virkelig ingen nordmenn her? :o

Full disclosure: jeg er Nederlandsk og har bare bodd i Norge i sjue år. Jeg elsker den lange skandinaviske vintrene her og jeg trodde egentlig at TLD kunne har vært skikkelig Norsk? Det er jo bare min utlandske perspektiv, men de fleste nordmenn jeg kjenner elsker vildmarket (ihvertfall på tv). :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

Jeg er også norsk, elsker The Long Dark :) Har spilt i overkant av ett år nå. Kjenner to andre som spiller, men de ble presentert til det av meg og ingen av de spiller noe særlig. Ingen jeg kjenner visste om spillet før jeg fortalte om det heller. 
Er helt enig i at The Long Dark gjerne kunne vært norsk natur! Men da måtte det vel vært Nord-Norge.
Kanskje nordmenn er lei av norske vintrer og at det derfor er få spillere fra Norge? :D

Edited by Sirenesong
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

Jeg er ikke fra Norge, men fra Tyskland. Jeg lære norsk på universitet. Jeg er bare nivå A1, men trenger jeg å bedre her min norsk.

Ok, i have to switch to english :D I also imagined TLD in nord-Scandinavia, that would be even better than the actual setting. But maybe there will be some Mods in future^^

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

That would be interesting to set TLD in different northern worlds... But it would be a huge project, especially since there was some talking about adding the seasons to the game.

A tip for your Norwegian learning: Assuming you have played TLD for a while, maybe switch the language on the game to Norwegian? That way you could learn some words :) (since you probably remember what they say in english, and then get the norwegian word repeated over and over each time you play)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

On 10.1.2017 at 9:21 PM, Sirenesong said:

That would be interesting to set TLD in different northern worlds... But it would be a huge project, especially since there was some talking about adding the seasons to the game.

A tip for your Norwegian learning: Assuming you have played TLD for a while, maybe switch the language on the game to Norwegian? That way you could learn some words :) (since you probably remember what they say in english, and then get the norwegian word repeated over and over each time you play)

Yeah, i allready do this:

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 20.12.2016 at 6:44 PM, Sirenesong said:

Hei!

Jeg er også norsk, elsker The Long Dark :) Har spilt i overkant av ett år nå. Kjenner to andre som spiller, men de ble presentert til det av meg og ingen av de spiller noe særlig. Ingen jeg kjenner visste om spillet før jeg fortalte om det heller. 
Er helt enig i at The Long Dark gjerne kunne vært norsk natur! Men da måtte det vel vært Nord-Norge.
Kanskje nordmenn er lei av norske vintrer og at det derfor er få spillere fra Norge? :D

Helt mulig. Jeg bor i Oslo nå og vintern har ikke funnet oss i år, men ingen klager om det (med mindre det er glad). Første dager etter flyttet til Norge var det minus tredve grader i Akerhus. Det var noe nytt!

On 30.12.2016 at 10:09 PM, Karl Grylls said:

Hei!

Jeg er ikke fra Norge, men fra Tyskland. Jeg lære norsk på universitet. Jeg er bare nivå A1, men trenger jeg å bedre her min norsk.

Ok, i have to switch to english :D I also imagined TLD in nord-Scandinavia, that would be even better than the actual setting. But maybe there will be some Mods in future^^

Lykke til med norskkurs! :D

On 10.1.2017 at 9:21 PM, Sirenesong said:

That would be interesting to set TLD in different northern worlds... But it would be a huge project, especially since there was some talking about adding the seasons to the game.

A tip for your Norwegian learning: Assuming you have played TLD for a while, maybe switch the language on the game to Norwegian? That way you could learn some words :) (since you probably remember what they say in english, and then get the norwegian word repeated over and over each time you play)

Det er en godt plan. Jeg håper at story mode skall ogsa ha norsk språk.

On 10.1.2017 at 9:35 PM, Eilif said:

Jeg er også fra Norge. Har spilt TLD siden det kom ut. Som Sirenesong, har jeg også presentert spillet til andre. Men det virker som det ikke har vært av den største interessen for dem.

Jeg tror at survival og spesifikk single player survival er noe men må lære å sette pris på. Jeg fant ut om den typer survival gameplay ved å spille mods for andre dataspil.

Edited by ThatDearGuy
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

TLD er allerede oversatt til norsk, bare abonner på mod-en på Steam. Stort sett en veldig god norsk oversettelse også med mye god fornorsking av forskjellige stedsnavn samt mesteparten av Wintermute-delen. Knallbra at det ikke bare er kjørt en rask Engelsk --> Google Translate --> Norsk. Liker slike uttrykk som "Davids lysning" ("Dave's clearing") og at det ikke er oversatt manuelt og korrekt.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

TLD er allerede oversatt til norsk, bare abonner på mod-en på Steam. Stort sett en veldig god norsk oversettelse også med mye god fornorsking av forskjellige stedsnavn samt mesteparten av Wintermute-delen. Knallbra at det ikke bare er kjørt en rask Engelsk --> Google Translate --> Norsk. Liker slike uttrykk som "Davids lysning" ("Dave's clearing") og at det ikke er oversatt manuelt og korrekt.

Link to comment
Share on other sites

On 4.2.2017 at 2:03 PM, ThatDearGuy said:

Lykke til med norskkurs! :D

Takk! Jeg tok eksamen og bestod A1 siste semesteret. Denne semesteret har jeg bestått eksamen for A2 :)

Det er veldig god men dere må forbedre meg hvis jeg gjor noe falsk :) Bare så kan jeg lære mer og mer!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 8/7/2017 at 1:12 AM, Karl Grylls said:

Takk! Jeg tok eksamen og bestod A1 siste semesteret. Denne semesteret har jeg bestått eksamen for A2 :)

Det er veldig god men dere må forbedre meg hvis jeg gjor noe falsk :) Bare så kan jeg lære mer og mer!

Hei, jeg kan hjelpe deg med norsken, hvis du kunne hjulpet meg med tysken min :) 

I've been learning German for like one and a half year and I would love to have somebody to talk to 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Heisann. Jeg er norsk og har spillt TLD siden 2017, men har av en eller annen grunn glemt å registrere meg ved Hinterlands før nå. Går først og fremst i interloper disse tider.

Jeg lager TLD filmer og klipp i nye og ne, så hvis noen er interessert kan man finne dem på YouTube, f.eks.:

 

Streamer også i blandt interloper runs. Jeg finnes her: https://www.twitch.tv/stylezaknafein

Men om dere ønsker noen skikkelig gode TLD streamere som kan spillet baklengs kan jeg anbefale kimiota og Shardul

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now