Gamepad horipad usb


Hanki

Recommended Posts

Hello everyone, this is my first post on the forum, and I wanted to make you go back a little technical problem but before anything else, I must tell you that I do not speak English (French) and so it's google who translates what I say. So I bought yesterday a wired horipad (switch) in usb to move my old xbox controller, and I note a concern: the sensitivity is maximum, so down in the menu at 0% but the sensitivity is too strong; to the point where it is extremely difficult to aim at the rifle. Here; thank you for your attention

Link to comment
Share on other sites

Thanks for your post, Hanki . Your translation is fine, but you are also welcome to post in French if that is more comfortable for you -- most of us speak a little French and are also accustomed to using translator tools!

Thanks for letting us know that the sensitivity on your 3rd party Switch gamepad seems overly high when playing The Long Dark. We'll take a look at ways we can improve the experience on Switch-style controllers.

If you play on Steam may be able to adjust sensitivity of your controller in Steam Big Picture Mode > Settings > Controller Settings . Your Operating System may also have controller calibration tools and software.

Hope that helps!

 

Merci pour votre message, Hanki. Votre traduction est correcte, mais vous pouvez également poster en français si cela vous convient mieux - la plupart d’entre nous parlent un peu le français et sont également habitués à utiliser des outils de traduction!

Merci de nous avoir fait savoir que la sensibilité de votre manette de jeu tierce semble trop élevée lorsque vous jouez à The Long Dark. Nous allons voir comment améliorer l'expérience de ces types de contrôleurs.

Si vous jouez sur Steam, vous pourrez peut-être régler la sensibilité de votre contrôleur en Mode Big Picture Steam> Paramètres> Paramètres du contrôleur. Votre système d'exploitation peut également disposer d'outils et de logiciels d'étalonnage de contrôleur.

J'espère que cela pourra aider!

 

Link to comment
Share on other sites

D'accord! Merci pour votre réponse des plus rapide!

Alors j'ai bien essayé de passer par un étalonnage puis par le menu (catastrophique) de paramétre du contrôleur, mais aucune option ne me permet de régler la sensibilité, avant que je ne connecte ma manette Horipad je n'avais pas du tout ce problème, et pas moyen de revenir à la configuration précédente, en fait j'aurais aimé qu'on y trouve pas ce genre de menu sur Steam, c'est tout sauf clair et franchement contraignant.

En tout cas Merci encore !

Link to comment
Share on other sites

AAAAAh et là, magie qui sort de je ne sais où; peut-être du fait de débranché et rebranché, ça c'est arrangé, Je vais pouvoir finir l'épisode 2, pardon pour le dérangement.

Merci à vous tous pour The Long Dark! à bientôt

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.