Aangepaste survival/sandbox modes


Blinkin

Recommended Posts

Hoi allen,

Hier een poging tot de Nederlandse sectie van het forum weer te doen opleven haha.

De nieuwste update brengt 'custom difficulties' naar de sandbox modes. Ik had niet verwacht dat we dat zo snel en zo uitgebreid zouden krijgen. Naar mijn idee het beste wat TLD tot nu toe heeft gekregen, het maakt zoveel mogelijk! :D

Wat is voor jullie de beste toevoeging aan dit spel tot nu toe?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ha die @Blinkin, je poging wordt door mij wat laat opgemerkt. Ik wist, afgezien van een bijdrage een jaar geleden, niet van het bestaan af. Laat staan dat het makkelijk navigeren is.

Dat gezegd hebbende: goede vraag! Ik heb het misschien al weer over de versie "Waakvlam" (of "Wakend vuur") omdat die in juli dit jaar uitkwam. Hoop dat je het nog leest, want ik vind het nobel streven.

Ik ben erg blij met het nieuwe systeem voor voedselbereiding. Het is heerlijk om die hompen vlees te laten spatten terwijl je wat rozenbottels aan stukken snijdt. Kwade tongen beweren dat het smelten van sneeuw en het bakken van een vis nu wel erg lang duurt. Maar het natuurlijk zo gedaan, dat je vlug nog van boogschuttersgerei kunt snijden. Of ergens nog wat aanmaakhout of lakzwammen kunt sprokkelen. En dan... terugkeren bij het kokende soepje of malse berenvlees. Normaal gesproken niks voor mij als vegetariër, maar zolang het bits en bytes zijn maak ik graag een uitzondering!

Link to comment
Share on other sites

Hey @Luciënbeter laat dan nooit toch haha.

Ik vind de laatste sandbox update ook echt geweldig, ben weer meer gaan spelen sinds die update.
Klopt inderdaad dat het juist voro een tijdswinst zorgt en geen verlies zoals een aantal beweren, kwestie van goed plannen en combineren inderdaad.

Link to comment
Share on other sites

Als je al omkomt, is het echter niet meer van de dorst. Nou ben ik van de pelgrims - ik kan die eeuwige dreiging niet velen - maar bij iedere plek waar ik aanbeland voor 2 dagen of langer leg ik, zeker met een braadpannetje, al gauw een gigantische watervoorraad aan. Welk een kinderlijke eenvoud is het om de dorst te lessen.

Maar om de vraag bij jou neer te leggen: wat trekt jou het meest aan in het spel, sinds de nieuwe versie de wereld in is geslingerd?

Link to comment
Share on other sites

Ja water is zeker geen probleem meer. Echt top.

Ik vind het kunnen maken van sandbox games met eigen instellingen (custom game) nog steeds de beste toevoeging ooit. Wolven zijn mij veel te agressief geworden, in oudere versies van het spel waren ze dodelijker maar vielen ze veel minder frequent aan.
Ik speel daarom Voyageur maar met aanpassingen. Het weer is sneller koud en wat veranderlijker dan in standaard Voyageur en er zijn helemaal geen wolven (alle dieren die van mij wegrennen vond ik ook gek).
Sinds de nieuwste update met koken in combinatie met die instellingen vind ik het spel echt weer tig keer leuker.

Link to comment
Share on other sites

Ohh, dat is inderdaad wel een optie. Wolven weg. Beetje negentiende-eeuws alleen om de wolven uit te roeien, ha ha. Maar ik zou ze wegdenken om een andere reden: ze jagen me altijd de stuipen op het lijf. Ik kan nooit 'ns lekker koetelen in de vrije natuur. Ik ben laatst een 'reiziger'-belevenis aangegaan (die vertaling mag echt nog wel een keer goed naar gekeken worden) en ik moet zeggen dat het mij als speler al gauw te spannend wordt. Ik ga er te zeer in op waardoor dit soort zaken ook heftiger worden. Voor de rest is dat juist een hele fijne eigenschap.

Het is inderdaad wat mal dat dieren wegrennen, en erop jagen voelt dan wat cru, maar ter compensatie neem ik nog weleens risico's.

Ik ben benieuwd wat andere Nederlanders en Vlamingen van die nieuwe versie vinden! We wachten af.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind dat Nederlands op zich wel wat toevoegen. Wat dat betreft waardeer ik de verbeteringen die met de nieuwe versie van augustus vorig jaar zijn doorgevoerd ook weer! Want die vertaling werd inderdaad een stuk beter. Bij een bunker vertaalden ze eerst 'hatch' met 'hakken'. Ik heb nog nooit een bunkertoegang gehakt. Nu staat er 'luik openen', wat al iets beter is.

Maar zo lang search register (kassalade) wordt vertaald met 'archief doorzoeken' zal ik niet rusten. Maar goed, dit is dus eigenlijk een apart onderwerp :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.